Tips til boligkjøpere

* Nyttige artikler

Om bolig i Spania

Kjøpsprosessen Kjøp i Spania
Tips til boligkjøpere

Tips til boligkjøpere

Om du skal kjøpe bolig, enten det er fast bopel eller feriebolig, er det uansett en stor beslutning som forandrer mye mer enn adressen din. De fleste som kjøper bolig i Spania vet at de er «klare» når de setter seg på flyet fra Norge, og de har da på forhånd tenkt nøye igjennom det.

I motsetning til i Norge, er det svært sjeldent budrunder for å få prisen opp på boliger i Spania. Det mest vanlige er at kjøperne gir et bud som er noe under prisantydningen. Det kan også være fint for deg å vite at de fleste eiendomsmeglere har tilgang til et stort antall av de samme boligene, uten å være et fordyrende mellomledd. Når det gjelder nybygg kjøper man direkte fra utbygger og vi fungerer som en eiendomsrådgiver både før, under og etter boligkjøpet.

Finn din drømmebolig - Et sted må man begynne. Veldig mange nordmenn begynner sitt bolig søk på Finn.no. Det er en portal med et stort utvalg av boliger, som annonseres av flere titalls meglere. Selv om det kan være en grei start for å bli bedre kjent med markedet, kan det være lurt å ta en prat med en lokal megler. Da kan vi hjelpe dere i søkeprosessen og sortere ut boliger for dere.

Et annet verktøy som kan være nyttig er vårt boligregister. På vår nettside kan du legge inn diverse kriterier. Her kan du også «lagre» dine favoritter slik at det blir enkelt å finne tilbake til dem, og eventuelt sende oss spørsmål om dine lagrede boliger.

Etter å ha funnet noen interessante alternativer begynner den spennende delen av prosessen å komme, hvor vi gjerne hjelper til med å arrangere en uforpliktende visningstur til Spania - eller live videovisninger. I løpet av et par dager vil dere få en god oversikt over hva som finnes i de ulike områdene.

Drømmeboligen er funnet - Når du har funnet drømmeboligen kan det være en følelse av «skrekkblandet» fryd å gjøre drømmen til virkelighet. Vi sørger for at nervene er under kontroll og veileder dere trygt gjennom prosessen. Det viktigste av alt er at du som kunde føler deg ivaretatt og hørt. Jevnlig dialog er alfa omega.

Share

Kanskje du også er interessert…

WhatsApp